همه مقالات

نمایش جزئیات

علائم خرابی تسمه تایم

تسمه تایم-تسمه تایم چیست-رنو تهران-وظیفه تسمه تایم-نقش تسمه تایم-تعمیرگاه تخصصی رنو تهران-دلایل خرابی تسمه تایم-تسمه تایم ال 90-نشانه های خرابی تسمه تایم-تعمیرگاه رنو

تسمه تایم قطعه‌ای لاستیک گونه در خودرو است که نقش آن این است که میل لنگ را به سوپاپ خودرو اتصال دهد.


جهت راهنمایی و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

09393982002

تسمه تایم و وظیفه آن :

تسمه تایم قطعه‌ای لاستیکی در اتومبیل است که وظیفه دارد میل لنگ را به سوپاپ خودرو اوصل کند . برای انجام چهار عمل اصلی موتور به نام مکش، تراکم، انفجار و تخلیه گردش تسمه تایم ضروری است. با چرخش تسمه تایم زمان باز و بسته شدن سوپاپ‌ها تنظیم و کنترل می ‌شود. اگر دندانه‌ های تسمه تایم دچار صاف شدن و جابجایی شود، نمی‌تواند به درستی موجب باز و بسته شدن سوپاپ‌ها شود و در کل عملکرد موتور را دچار اختلال می کند . 

 

برای خواندن مقاله نشانه های خرابی واتر پمپ اینجا کلیک کنید .

 

برای تعمیر و تعویض تسمه تایم می توانید به تعمیرگاه تخصصی رنو تهران مراجعه کرده و از خدمات تضمینی این مرکز تعمیرگاهی استفاده کنید .

 

علائم خرابی و زمان تعویض تسمه تایم

تسمه تایم هم یک قطعه مصرفی است و طول عمر مفید مشخصی دارد و به مرور زمان دچار خرابی و استهلاک می‌ شود که باید در سریع ترین زمان ممکن آن را تعویض کرد .چرا که  در صورت تاخیر در این کار صدمه های زیادی به موتور وارد شده و حتی در حین رانندگی هم می‌تواند خطرات زیادی را به دنبال داشته باشد .

 

. خروج دود زیاد از اگزوز :
از علائمی که نشان دهنده فرا رسیدن زمان تعویض تسمه تایم است ، خروج دود زیاد از اگزوز است. زیرا وقتی  که تسمه تایم فرسوده شده باشد و به خوبی کار نکند ، موتور بیش از حد معمول خودش تلاش می‌کند و قطعات بیشتری کار می ‌کند و پیامد آن هم خروج دود زیاد از اگزوز است .


. شنیده شدن سر و صدای غیر عادی از داخل محفظه موتور :
 وقتی صدای غیر عادی شبیه تیک تیک از درون موتور شنیده شود می‌تواند دلیلی بر خرابی تسمه تایم و فرارسیدن زمان تعویض آن باشد . البته در مواقعی همانند فشار پایین روغن یا کم بودن میزان آن هم می‌تواند چنین صدایی را ایجاد کند. اگر در حین رانندگی چنین صدایی را از موتور شنیدید در اسرع وقت به یک تعمیرگاه معتبر مراجعه کنید.
 


. میس فایر دادن موتور :
در صورتی که تسمه تایم دچار خرابی شده باشد و به درستی کار نکند ، باز و بسته شدن سوپاپ‌ها و زمان بندی آن از تنظیم می ‌افتد و این شرایط ممکن است باعث میس فایر دادن موتور شود. این مشکل در صورت بی توجهی به آن پیامد‌های زیانباری را به دنبال خواهد داشت .


. روشن نشدن خودرو:
یکی دیگر از علائم خرابی و فرسودگی تسمه تایم که زمان تعویض آن را نشان می‌دهد، روشن نشدن موتور به هنگام استارت زدن است. در این حالت به چرخاندن سوییچ صدای استارتر به گوش می‌رسد ، اما به دلیل فرسوده شدن تسمه تایم ، قدرت به چرخش درآمدن میل لنگ و میل بادامک را ندارد و نتیجه آن روشن نشدن موتور است .

. نشتی روغن :
یکی دیگر از علائم فرا رسیدن زمان تعویض تسمه تایم نشت روغن از کاور آن تسمه است. کاور تسمه تایم با چندین پیچ و مهره پوشانده شده و نگهداری می‌شود. اگر روغن از کاور نشت کند به مرور زمان باعث فرسودگی تسمه تایم و شل شدن آن خواهد شد. به غیر از خرابی و فرسودگی تسمه تایم، شل بودن تسمه سبب افزایش بیش از حد دمای موتور شده که نهایتا باعث جوش آوردن موتور هم خواهد شد

 

. بد عمل کردن دور موتور :
چنانچه تسمه دچار فرسودگی و خوردگی دنده‌ها شده باشد یا این که حالت سفتی نداشته و شل باشد، به هنگام شتاب گرفتن خودرو، میزان دور موتور بیش از اندازه معمول خواهد شد.

 

برای تعمیر و تعویض تسمه تایم می توانید به تعمیرگاه تخصصی رنو تهران مراجعه کرده و از خدمات تضمینی این مرکز تعمیرگاهی استفاده کنید .

 


زمان تعویض تسمه تایم خودرو های رنو :
 

زمان تعویض تسمه تایم خودرو های رنو بیشتر در ۴۵ هزار کیلومتر تا ۶۰ هزار کیلومتر می باشد و نسبت به تعویض آن در این کیلومتر جدی باشید تا از خرابی احتمالی خودرو خود جلوگیری کنید . برای ین کار می توانید به تعمیرگاه تخصصی رنو تهران مراجعه نمایید .


عوامل موثر بر فرسوده شدن و خراب شدن تسمه تایم


عواملی که در ادامه به آن پرداخته شده است باعث می‌شود روی عمر مفید تسمه تایم تاثیر گذاشته و تسمه سریع تر خراب و فرسوده شود :


استفاده از دور موتور بالا برای مدت زیاد
شتاب گرفتن ناگهانی موتور
کاهش شتاب موتور به صورت ناگهانی
استفاده نکردن از دنده مناسب متناسب با سرعت و قدرت خودرو
عبور از سرعت گیر‌ها با سرعت بسیار زیاد
معیوب شدن هرزگرد یا گیرپاژ تسمه سبب جابجایی و حتی پارگی تسمه می‌شود.
شل یا سفت بودن بیش از حد تسمه
نشت روغن از کاسه نمد میل لنگ که باعث چرب شدن تسمه می‌شود.
کار نکردن خودرو و حالت ایستایی آن برای مدت زمان طولانی
گذشت زمان تعویض و نصب تسمه بیش از سه سال
استفاده از تسمه بی کیفیت و غیر استاندارد
خوب کار نکردن و عملکرد نامناسب قطعات مرتبط با تسمه تایم
همراستا نبودن پولی‌های متصل به تسمه
نصب نکردن درست تسمه تایم بر طبق دستورالعمل خودرو
تعویض نکردن هرزگرد و تسمه سفت کن در موقع تعویض تسمه تایم

 

تعمیر و تعویض تسمه تایم در تعمیرگاه تخصصی رنو تهران :

یکی از خدماتی که در تعمیرگاه تخصصی رنو تهران می توانید دریافت نمایید، مربوط به ارائه خدمات تخصصی در زمینه تسمه تایم خودروهای رنو است. تسمه تایم اتومبیل یکی از اصلی ترین بخش های آن بوده و نقشی کلیدی در خنک سازی و عملکرد بهینه و مطمئن خودرو ایفا می نماید. به همین دلیل برای تعمیرات واتر پمپ باید خیلی وسواسی عمل کنید و به تعمیر گاه های معتبر مراجعه نمایید .

تعمیرگاه تخصصی رنو تهران با کادری مجرب و با دانش آماده خدمت رسانی تضمینی در این زمینه به شما عزیزان می باشد.

 

هزینه تعمیرات تسمه تایم در تعمیرگاه تخصصی رنو تهران :

هزینه تعمیرات و تعویض قطعات تسمه تایم و دیگر بخش های خودرو های رنو در این مرکز تعمیرگاهی براساس مصوبه های قانونی خواهد بود . لذا ما به شما تضمین می دهیم که در صورت مراجعه به تعمیرگاه تخصصی رنو تهران هیچ گونه هزینه اضافی از شما عزیزان گرفته نخواهد شد .

 

 

نتیجه گیری :

تسمه تایم یکی از مهم ترین بخش های خودرو می باشد و وظیفه مهمی را بر عهده دارد و تعویض آن در کیلومتر های مشخص از وقوع مشکلات بزرگتر برای خودروی شما جلوگیری می کند

تعمیرگاه تخصصی رنو تهران با کادری مجرب و با دانش آماده خدمت رسانی تضمینی در این زمینه به شما عزیزان می باشد.

 

 



جهت راهنمایی و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

09393982002